راهنمای کامل تفریحات دبی در پاییز | جاذبه گردشگری، صحرا، خرید و پارک‌های آبی

تفریحات دبی در پاییز

چرا باید در پاییز به دبی سفر کنیم؟

دبی ملقب به عروس خلیج فارس، تفریحی‌ترین و زیباترین شهر جهان که در خاورمیانه واقع است در تمام فصول سال پذیرای توریست‌های بسیاری از تمامی کشورها می‌باشد هنگام سفر به این شهر پر جاذبه و زیبا باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید، یکی از این نکات توجه به آب و هوا و شرایط جوی این شهر گرمسیری است که در صورت انتخاب زمان نادرست سفر به این شهر دچار مشکلاتی نظیر گرمازدگی و یا متحمل آفتاب سوختگی‏‌های شدید می‌شوید.

اغلب ما عاشق مسافرت و گشت و گذار هستیم، مسافرت در فصل پاییز به یکی از مدرن‎ترین شهرهای آسیا تجربه‌‎ای بی نظیر و فراموش نشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. در فصول سرد دمای این شهر معتدل چیزی در حدود 25 تا 30 درجه سانتی گراد است و این مقدار در تابستان به بالای 50  درجه نیز می‏رسد و این یعنی هوای خیلی‌خیلی گرم! در نتیجه اگر علاقه‌مند به دیدن مکان‌های غیر سرپوشیده در دبی هستید اید‎ه‌آل‌ترین زمان مسافرت برای شما پاییز است!

12 تا از بهترین تفریحات دبی در پاییز

بهترین تفریحات دبی در پاییز

پیشنهادهای تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت و بازدید مکان‌های دیدنی در سفر بی‌شمار است؛ اما همیشه باید انتخاب‌هایی را در نظر داشته باشید که ارزش هزینه و زمان شما را داشته باشند تا به بهترین تجربه سفر خود دست یافته و زمان خوشی را در کنار دوستان و عزیزانتان سپری کنید.

در ادامه لیستی از بهترین تفریحات دبی در پاییز را برای شما گرد هم آوردیم تا از تمامی ظرفیت‌های این شهر مدرن و دیدنی نهایت استفاده را ببرید. گستردگی سلایق افراد در انتخاب مکان‌های تفریحی بسیار زیاد و گوناگون است در نتیجه در این گفتار سعی نمودیم تا با معرفی تمامی تفریح‌های ممکن در هر نوع و دسته بندی تمام سلایق را در نظر گرفته و باهم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

برج خلیفه

برج خلیفه

چشم‌نوازترین آسمان خراش دبی که ترکیب سبک معماری شرقی و مدرنیته را بر جهانیان به تصویر می‌کشد برج خلیفه نام دارد. اکثر گردشگران به هنگام مواجه شدن با این برج برای اولین بار، از عظمت و شکوه این بنای غول پیکر شگفت زده شده و پیاده سازی این طراح اعجاب انگیز را مورد تحسین قرار می‌دهند. ساخت این برج که در 163 طبقه و 828 متر ارتفاع واقع شده، بیشتر از 6 سال متوالی به طول انجامید و بلندترین سازه جهان به شمار می‎رود.

در محوطه اطراف برج خلیفه پارکی تفریحی به مساحت 11 هکتار قرار دارد همچنین رستوران‌های زنجیره‌ای بسیار معروف و فوق لوکس به همراه هتل‌ها و اقامتگاه‌های بی‌نظیر در مجموعه طبقات این برج قرار گرفته‌‎اند. لازم به ذکر است که قبل از پایه گذاری و ایده پردازی برج خلیفه، مسابقه بسیار بزرگی تدارک دیده شد و معماران برتر برای احداث و اجرای این طرح انتخاب شدند. سفر به دبی و بازدید این آسمان خراش غول پیکر شما را به دنیای پیشرفت و تمدن معماری سبک عربی می‎برد!

دهکده جهانی

دهکده جهانی

از دیگر تفریحات دبی در پاییز می‎توان بازدید از گلوبال ویلج را نام برد. در دهکده جهانی تقابل فرهنگ، تمدن و هنر کشورهای سراسر جهان با یکدیگر را نظاره کنید. این دهکده در هر فصل از خارق العاده‎ترین مجریان، هنرمندان و خالقان و طراحان برتر در دنیا دعوت می‏نماید تا استعدادها و نبوغ خود را برای بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارند. اگر علاقه‌مند به تجربه غذاهای جدید، آداب رسوم مختلف و گویش‌های موجود در کشورهای گوناگون هستید از این مکان جالب دیدن کنید.

این بزرگ‎ترین پروژه سرگرمی دبی و خاورمیانه می‌باشد که با یک بلیط می‌توانید به دیدن 93 فرهنگ مختلف سفر کنید! به قلب شگفتی خوش آمدید تمامی غرفه‌‏های این کارناوال بزرگ به کشورهای مختلف تعلق دارد که بازدید از آن‌ها سن و سال نمی‌شناسد و برای هر بیننده‎ای جذاب است. اگر فرصتی برای رفتن به دهکده جهانی پیدا کردید به غرفه ایران سر بزنید!

بالن سواری

بالن سواری در دبی

از پر بازدیدترین تفریحات دبی در پاییز می‎توان به بالن سواری اشاره کرد. این تجربه‌ای است که برای یک عمر فراموش نخواهید کرد! در ارتفاعات با بالون‌ها بر روی کوه‌ها و صحراهای بی‌کران دبی پرواز کنید و از مناظر چشم نواز اطراف نهایت لذت را ببرید. در همین موقع می‎توانید از غذاها و شیرینی‌های لذیذ عربی در سطح بلندی‌های دبی میل کرده و از نمای آسمان، عظمت این شهر دیدنی را تحسین کنید.

هر پرواز بالن چیزی در حدود نیم الی یک ساعت طول می‎کشد و استفاده از کیف و لوازم جانبی ممنوع است پس در نتیجه قبل رفتن از برداشتن لوازم اضافه به همراه خود پرهیز کنید. هیچ محدودیت وزنی برای سوار شدن وجود ندارد؛ اما افراد بالای 120 کیلوگرم باید هزینه دو بلیط را بپردازند. بالن سواری از محبوب‌ترین تفریحات دبی در پاییز است!

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

اسکی دبی در اصل یک پیست اسکی سرپوشیده با مساحتی در حدود 22 هزار متر مربع است و بطور معمول در تمام طول سال دمایی بین 0 تا -1 درجه دارد. جالب است بدانید این مکان سرپوشیده در سال 2005 افتتاح شد و دارای یک کوه سرپوشیده با درجه سختی‌های متفاوت و شیب متغیر می‌باشد که بسیاری از اسکی‎بازان بر بلندی‌های آن به تمرین و یا تفریح می‌پردازند.

تفریحات دبی در پاییز بسیار متنوع هستند؛ اما چه کسی می‎تواند وجود یک پیست اسکی تمام فصل در این شهر را در نظر بگیرد!

این استراحتگاه یخی در سال 2007 برنده عنوان خلاقانه‌ترین ایده سرگرمی در جهان شده است. در طراحی ویژگی‌های گسترده آن شما می‌توانید در منطقه بازی برفی اوقات خوشی را تجربه کنید یا به شنا کردن با دلفین‌ها بپردازید.

گاردن گلو – سرزمین درخشان

گاردن گلو - سرزمین درخشان

در ادامه لیست تفریحات دبی در پاییز به معرفی گاردن گلو می‌پردازیم. آثار نمایشی عجیب و غریب از دنیای شگفت انگیز حیوانات که نقش و نگار منحصر به فرد خود را دارند در این مکان نگهداری می‌شوند. پارک گلدن گلو با 9 بخش جذاب پارک دایناسور، جشنواره نورها، شب‏های جادویی، دنیای رنگارنگ، خیابان شادی، پارک یخی، مجسمه ‌های نورانی و… نگاه هر بیننده‎ای را به خود خیره می‎کند. جالب است بدانید در این مکان از تندیس‌های حیوانات مختلف تا ماکت‎ ساختمان‌های مشهور امارات متحده عربی را می‎توانید بازدید کرده و از این مجموعه پر زرق و برق کویری نهایت استفاده را ببرید!

پارک سافاری دبی

پارک سافاری دبی

باور کنید یا نکنید یکی از تفریحات دبی در پاییز بازدید از سافاری بزرگ در این شهر است! این مکان با گستردگی بسیار بزرگ در بخش‌های سافاری عربی، دهکده آفریقایی و آسیایی، مزرعه کودکان و الوادی دسته بندی شده است.

در تور سافاری دبی از نهایت سرعت و ماشین‌های آفرودی موجود در صحرا لذت ببرید سپس با بازدید از پرندگان و گونه‌های نادر و درحال انقراض موجود در بخش آفریقایی عکس‌های جذاب بگیرید، در دهکده آسیایی تمام حیوانات نمایانگر شرایط اقلیمی کشورهای مختلف این منطقه هستند. مزرعه کودکان ترکیبی از حیوانات اهلی و بامزه را گرد هم آورده که پس از بازدید از آن  در فضای سبز کنار قوها به صرف نهار بپردازید.

پارک های موضوعی دبی

پارک های موضوعی دبی

پارک بالیوود، فراری ورلد، آبی یاس، میراکل و…  از مهم‎ترین پارک‌های موضوعی دبی به شمار می‎آیند. پارک بالیوود که در منطقه 5 این شهر قرار دارد حاوی تئاتر موزیکال، انواع کافه‌ها و سرگرمی‎های متنوع می‎باشد.

دنیای فراری‌ها از سرعت بالا گرفته تا رانندگی کارتینگ و غذاهای لذیذ ایتالیایی نظر شما را نسبت به ماشین سواری برای همیشه تغییر خواهد داد. در پارک آبی یاس هیجان خود و کودکانتان را تخلیه کنید و از نمایش شگفت انگیزه 45 میلیون گل و گیاه لذت ببرید. تفریحات دبی در پاییز محدود به این گزینه‌ها نیستند و در ادامه نیز بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

سافاری صحرا

سافاری صحرا

از تمامی کسانی که با تور گشت شهری دبی از این شهر دیدنی بازدید می‌کنند واجب است هنگام استفاده از تفریحات دبی در پاییز از سافاری صحرا بازدید کنند. ما آن را به شدت توصیه می‌کنیم؛ زیرا ارزش هزینه صرف شده را دارد! این تور در یک بعدالظهر گرم با عکاسی در صحرای شنی آغاز می‌شود و بعد از یک رانندگی با هیجان به تماشای غروب آفتاب خواهید نشست. شما این فرصت را دارید که شتر سواری کنید، سوار بر جدیدترین ماشین‌های آفرودی شوید و در انتهای یک روز بیاد ماندنی از شام باربیکوی خوشمزه خود به همراه قلیان عربی و اجرای نمایش آتش‌ها لذت ببرید.  یک ماجراجویی فوق‌العاده در انتظار شماست!

باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی

از دیگر تفریحات دبی در پاییز می‎توان به میراکل گاردن یا باغ معجزه دبی اشاره کرد.  در این مکان از سفر به درون دنیای شگفتی گیاه شناسی متحیر شوید. اگر فرصتی برای بازدید این نمایشگاه پیدا کردید حتماً از باغ پروانه‎ها نیز بازدید کنید تا محیط کارتون‌های دیزنی را به چشم مشاهده کنید.

این منطقه که باغ بسیار وسیعی را در بر می‎گیرد توسط گل‎آرایی بی‌نظیری تزیین و ساخته شده است در هر کجای این باغ قرار بگیرید اشکال مدرن و متنوعی را از چیدمان و الگوهای پیچیده و زیبای گل‌ها مشاهده خواهید کرد. از قلعه‌های سراسر برگ و گل گرفته تا طاق‌های بزرگ قلب شکل همگی نوید یک لذت بصری بی‌همتا را به شما می‌دهد!

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی با بیش از 140 گونه جانوری آبزی از بزرگترین آکواریوم‌های زیرزمینی جهان به شمار می‌رود. از پرطرفدارترین تفریحات دبی در پاییز و مکان‌های سرپوشیده بازدید از 400 گونه کوسه، ماهی قرمز، ستاره دریایی، سفره ماهی، دلفین و… قطعا برای هر گردشگری هیجان انگیز است.

 این آکواریوم غول پیکر تنها به داشتن آبزیان نادر و زیبا محدود نیست؛ بلکه گونه‌های نایاب دوزیست از جمله تمساح‌های آفریقایی و لاک پشت‏های صد ساله را نیز در این مکان پیدا خواهید کرد! این مکان هیجان انگیز گنجایش 10 میلیون لیتر آب را دارد و شما می‎توانید با راه رفتن در یک تونل اقیانوسی 270 درجه شگفتی‌های جهان آبی را از نزدیک ببینید.

پارک های آبی دبی در پاییز

پارک های آبی دبی در پاییز

لیست تفریحات دبی در پاییز بدون تور پارک‌های آبی دیدنی کامل نمی‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که به ساختن یک روز به یاد ماندنی آفتابی نه نمی‌گویید، علاوه بر پاساژ گردی و صرف غذا در رستوران‏‌های لوکس دبی از تور پارک های آبی دبی دیدنی این شهر غافل نشوید ! از پارک آبی آتلانتیس گرفته که مدرن‏ترین پارک آبی واقع در نخل جمیرا است تا لگولند که رویکردی متفاوت در طراحی بازی‌های آبی را دارد همگی برای بالا بردن سطح آدرنالین خون شما بسیار مناسب هستند!

فستیوال پاییزی خرید در دبی

فستیوال پاییزی خرید در دبی

جشنواره خرید در دبی نام جشنواره‎ای است که هر سال در فصل پاییز برگزار شده و از تفریحات دبی در پاییز به شمار می‌آید. به نظر می‎رسد خرید کردن در امارات متحده عربی به یک سرگرمی پرطرفدار تبدیل شده، در نتیجه شناخت بهترین مراکز خرید دبی به شما کمک خواهد کرد تا اجناس باکیفیت و مرغوب را تهیه کنید. همچنین اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جشنواره ‌های حراج آخر فصلی بهترین راه دستیابی به اجناس برند با قیمتی مناسب است.

قیمت تفریحات دبی در پاییز

قیمت تفریحات دبی در پاییز

تفریحات دبی متنوع است و هر کدام در نوع خود بسیار هیجان انگیز و پر طرفدار هستند. قیمت تفریحات دبی در پاییز بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور خلاصه برای شما نام خواهیم برد:

  • هزینه‌های تور و گشت و گذار
  • فصل مورد نظر برای سفر (تابستان ارزانترین و زمستان گرانترین)
  • استفاده از مترجم یا تور لیدر
  • آژانس مسافرتی مورد نظر
  • و…

سخن پایانی

امارات متحده عربی کشوری با نگرش مدرن و رو به جلو برای اوقات خوش شما سرگرمی‌ها و فعالیت‌های هیجان انگیزی را در نظر گرفته است. برای تجربه ساعاتی شاد در کنار خانواده و یا دوستانتان می‎توانید از پر گردشگرترین شهر امارات یعنی دبی بازدید کنید. این شهر طلایی با ترکیب فرهنگ سنتی شرقی و مدرن به همراه جاذبه‌های تفریحی فراموش نشدنی موجب شده تا یکی از پر تکرارترین مقاصد گردشگری جهان باشد.

اما کدام فصل سال بهترین زمان بازدید از این شهر می‌باشد؟ پاسخ ما به شما پاییز است. در مقاله بالا به بررسی مکان‌ها و تفریحات دبی در پاییز پرداختیم تا با ارائه لیستی کامل از گزینه‌های موجود به شما در انتخاب خود کمک کنیم.

فهرست موضوعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *