دبی، نگین خاورمیانه و شهری پر زرق و برق، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود. این شهر هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است؛ و با هدف جذب 25 میلیون بازدیدکننده در سال، استراتژی گردشگری جاه‌طلبانه‌ای را اجرا کرده است.

دبی، بهشت تفریحات لوکس و هیجان‌انگیز | 12 تا از بهترین تفریحات دبی که باید تجربه کنی

مکان‌ های تفریحی دبی

دبی، نگین خاورمیانه و شهری پر زرق و برق، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود. این شهر هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است؛ و با هدف جذب 25 میلیون بازدیدکننده در سال، استراتژی گردشگری جاه‌طلبانه‌ای را اجرا کرده است.

dubai، تنها به آسمان‌ خراش‌های بلند و مراکز خرید لوکس ختم نمی‌شود و برای هر سلیقه‌ای، جذابیت‌ های منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی تا موزه‌ها و مراکز خرید مدرن، همه جزوی از تفریحات دبی محسوب می‌شوند.

اگر آدرنالین را ترجیح می‌دهید، لذت سر خوردن بین طبقات بلند یک آسمان خراش شیشه‌ای یا پریدن به بزرگترین استخر غواصی جهان وجود دارد. تقریباً هر چیزی در این شهر ممکن است. ما فهرستی از تفریحات دبی را برای شما آماده کرده‌ایم که در ادامه به آن‌ها میپردازیم.

استخر اینفینیتی دبی آئورا (Aura Skypool)

استخر اینفینیتی دبی آئورا

اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد هستید، آئورا را از دست ندهید. AURA Skypool که در ارتفاع 200 متری از سطح زمین قرار دارد، مکانی بی‌نظیر برای تجربه شنای فراموش‌ نشدنی است که تمام حواس شما را مجذوب خود می‌کند و ماهیت دبی را در ارتفاعات جدید به تصویر می‌کشد. عرشه AURA مکانی ایده آل برای استراحت و لذت بردن از مناظر پانورامای بدون مانع است. تخت خواب ها و مبل های سفارشی این عرشه، فضایی زیبا و پر جنب و جوش را برای شما فراهم می کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند در سالن شیک آن استراحت کنند و از منوی متنوع و طعم‌های خوشمزه ‌آسیایی لذت ببرند. ماچا تیرامیسو، ذرت بو داده گل کلم با عسل فلفلی و سالمون میسو لعاب دار از جمله مواردی هستند که می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. برای رزرو و اطلاعات بیشتر از سیتی تور دبی و سیتی تور پالم ویو کلیک کنید.

ساحل مارینا (Marina Beach)

ساحل ماریانا

ساحل مارینا دبی، نگینی در قلب منطقه مارینا، مقصدی جذاب برای گردشگران و مسافران از سراسر جهان است و به عنوان یکی از محبوب ترین تفریحات دبی شناخته می شود. این ساحل با مناظر خیره‌کننده و چشم ‌اندازهای زیبا، محیطی طبیعی و عالی را برای کالسکه ‌سواری فراهم می‌کند. آرامش و سکوت حاکم بر فضای ساحل، اعصاب شما را تسکین می‌دهد و به شما فرصتی برای آرامش و رها شدن از تنش‌ها می‌دهد.

مناظر دل‌انگیز، آب‌های نیلگون و درخشان و خط ساحلی خیره‌کننده، همگی با هم ترکیب می‌شوند تا ساحل مارینا دبی را به مکانی عالی برای گردشگران و مسافران تبدیل کنند. بازدید از این ساحل برای رهایی از دغدغه‌ها و یافتن آرامش همیشه در صدر فهرست تفریحات دبی بوده است.

خط ساحلی مارینا مملو از استراحتگاه‌های مجلل، مجتمع‌های مسکونی و سازه‌های عظیم متعددی است که به اسکله مشرف هستند. کافه‌ها و رستوران‌های محلی و بین‌المللی بسیاری در این ساحل وجود دارند که غذاها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. جت اسکی در امتداد ساحل مارینا همواره یکی از محبوب‌ترین تفریحات دبی برای گردشگران بوده است.

در میان تفریحات دبی، ساحل ماریانا با جذابیت های منحصر به فرد، نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند. دوچرخه سواران، دوندگان و خانواده ها می توانند در این ساحل از شن های نرم، نسیم خنک اقیانوس و آب زلال و شفاف لذت ببرند. اسکله ساحل مارینا دبی فضایی آرام و مکانی ایده‌آل برای برنامه‌ریزی پیاده‌روی در صبح زود یا اواخر عصر است.

ساحل کایت (Kite Beach)

ساحل کایت

ساحل کایت که در امتداد جاده جمیرا واقع شده است، از دیگر مکان‌های تفریحی دبی برای بادبادک‌ بازان و علاقه‌مندان به تفریحات ساحلی است. این ساحل با شن‌های سفید ابریشمی و فضای آرامش‌بخش، مجموعه‌ای از فعالیت‌های تفریحی را برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان خود در تمام طول روز ارائه می‌دهد. زیبایی این ساحل با ترکیب رنگ‌های درخشان دریا و چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های دبی در پس‌زمینه دوچندان شده است.

Kiteboarding یکی از محبوبترین تفریحات دبی در این ساحل است. اگر برای اولین بار از این ساحل بازدید می‌کنید، حتماً کایت موج سواری را امتحان کنید. در این ساحل، می‌توانید تمام وسایل ورزش‌های آبی، از جمله کایت‌سرفینگ، پدل‌بوردینگ ایستاده و ویک‌برد را پیدا کنید و با آن‌ها یک برنامه تفریح کامل را تجربه کنید. اگر موج‌سواری دوست ندارید، می‌توانید هنگام قدم زدن در امتداد خط ساحلی از دیدن کایت‌سوار لذت ببرید. این ساحل چند دهه است که در لیست تفریحات دبی مقام نخست را کسب کرده است.

برای دویدن یا پیاده‌روی صبحگاهی، ساحل کایت یک مسیر زیبای 14 کیلومتری دارد که می‌توانید استقامت خود را بسنجید. اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید و هوا مطبوع با آسمان صاف باشد، شاید بتوانید شاهد شکوه برج العرب باشید. محلی‌ها برای غلبه بر گرمای نگران‌کننده تابستان‌، بازدید از اینجا را به عنوان یک استراحتگاه آخر هفته توصیه می‌کنند.

باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)

باغ معجزه دبی

در دنیای پر زرق و برق تفریحات دبی، باغ معجزه این شهر، بهشت گمشده‌ای است که با گل‌های رنگارنگ خود، هر گردشگری را مسحور می‌کند.

این مکان، دنیایی سرشار از رنگ و عطر است که قلب هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در این باغ رویایی، مسیرهای عاشقانه، قلعه‌های گلبرگ، مناظر شبانه روشن و خانه‌های بزرگ، تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

نمایش رکوردشکنی گینس از هواپیمای سوپرجامبو ایرباس A380 را از دست ندهید. این باغ با همکاری خطوط هوایی امارات، بخش مرکزی خود را با بیش از 500000 گل تازه و گیاه زنده پوشانده است.

باغ معجزه دبی، میزبان نمایش‌های جذاب و منحصر به فردی است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. نمایش رکوردشکنی گینس از هواپیمای سوپرجامبو ایرباس A380 و دهکده جدید اسمورف‌ها، تنها بخشی از جاذبه‌های این مکان تفریحی دبی هستند. ماجراجویی در انتظار شماست! برای رزرو تور باغ گل‌ها دبی کلیک کنید.

پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark)

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی دبی، نگینی درخشان در میان تفریحات دبی، به عنوان یکی از 10 پارک برتر دنیا شناخته می شود. این پارک با ارائه طیف وسیعی از سرسره‌ها، استخرها و جاذبه‌های هیجان‌ انگیز برای تمام سنین، تجربه‌ای خاطره‌انگیز و سرگرم‌ کننده را برای شما رقم خواهد زد.

در پارک آبی وایلد وادی دبی، سرسره‌ای هیجان‌انگیز به نام “جمیرا اسیرة” منتظر شماست که عنوان بلندترین و سریع‌ترین سرسره آبی خارج از ایالات متحده نامیده می‌شود. این غولِ آبی با ارتفاعی معادل ۳۳ متر و سرعتی خیره‌ کننده در حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت، تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی از هیجان و آدرنالین را برای شما رقم خواهد زد. اگر به دنبال آرامش بیشتری هستید، استخر موج آرام، مکانی عالی برای گذراندن روزتان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور پارک آبی وایلد وادی دبی و رزرو آن، اینجا کلیک کنید.

آب‌نمای دبی (The Dubai Fountain)

آب‌نمای دبی

Dubai Fountain، یکی از جذاب ترین تفریحات دبی و بلندترین آبنمای موزیکال جهان است که تجربه ای فراموش نشدنی از موسیقی، آب و نور را برای تمام اعضای خانواده رقم می زند.

با قایق چوبی سنتی در دریاچه برج خلیفه گشت و گذار کنید و از کنار برخی از نمادین‌ترین بناهای تاریخی شهر، مانند برج خلیفه، سوق البهار و کاخ عبور کنید. پیش از آنکه در نزدیکی برج خلیفه مستقر شوید و به تماشای نمایش نورپردازی فواره‌ها بنشینید، منظره حیرت‌انگیز خط افق شهر را از روی آب تحسین کنید.

شاهد رقص خیره‌کننده نور و آب در فواره‌ای باشید که با 6000 چراغ، 25 پروژکتور رنگی و آب معلق در هوا، یک نمایش بصری بی‌نظیر را خلق می‌کند. این فواره با موسیقی کلاسیک، عربی و جهانی همگام شده و تجربه‌ای نفس‌گیر را برای شما رقم می‌زند.

دبی مال (The Dubai Mall)

دبی مال

دبی مال، نگینی در قلب دبی، با بیش از 1200 فروشگاه، دنیایی از تجمل و سرگرمی را در آغوش گرفته و تفریحات دبی را به اوج خود رسانده است. در این مکان دوست‌داشتنی، گم شدن آسان است؛ اما لذت کشف برندهای لوکس، تماشای ویترین‌های چشم‌نواز و تجربه‌های بی‌نظیر، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

دبی مال، از طراحان فوق‌العاده سطح بالا تا خرده‌فروش‌های زنجیره‌ای انبوه، تقریباً هر چیزی را که به دنبالش هستید، ارائه می‌دهد. این مرکز خرید همچنین دارای یک باغ وحش زیر آب و آکواریوم است که تجربه‌ای جذاب را برای تمام اعضای خانواده رقم می‌زند. بسیاری از رستوران‌های دبی مال، با چشم‌انداز خیره‌کننده فواره دبی و برج خلیفه، تجربه‌ای فراتر از غذا را به شما هدیه می‌دهند. برای سفری هیجان‌انگیز به قلب دبی مال،و رزرو سیتی تور دبی با ما تماس بگیرید!

برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه

ارتفاع سر به فلک کشیده، طراحی منحصر به فرد و چشم‌اندازهای بی‌نظیر برج خلیفه، آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی تبدیل کرده است. این سازه باشکوه که 828 متر ارتفاع دارد، در کنار دبی مال واقع شده و از زمان افتتاح در سال 2010، بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

بر فراز برج خلیفه بایستید و دنیایی دیگر را نظاره‌گر باشید. مناظر پانورامای شهر دبی که از دو عرشه رصد این برج قابل مشاهده است، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

با ایستگاه‌های باربیکیو استثنایی و مناظر دیدنی آب‌نمای دبی و همچنین دسترسی به استخر، از پرطرفدارترین مکان تفریحی دبی لذت ببرید.

دهکده جهانی دبی (Global Village)

این پارک، جشنواره فرهنگ‌ها را گرد هم می‌آورد و بازدیدکنندگان را در سفری چند ساعته به دور دنیا می‌برد. غرفه‌های این جشنواره به شکل سازه‌های نمادین و معماری محلی کشورهای مختلف طراحی شده‌اند و شما را دعوت می‌کنند تا از Big ben لندن تا Tower of pisa در ایتالیا پرسه بزنید، در پس‌زمینه رمانتیک تاج محل سلفی بگیرید یا به مصر باستان سفر کنید. روسیه، کامبوج، یمن و ویتنام از دیگر کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند. رژه‌ها و نمایش‌های متنوع، از اجراهای خیابانی تا کنسرت‌های پرستاره و نمایش‌های بدلکاری هیجان‌انگیز، فضایی پرجنب‌وجوش و جذاب را برای کودکان و بزرگسالان خلق می‌کنند.

اگر قصد سفر در فصل پاییز به دبی را دارید از دهکده جهانی غافل نشوید زیرا یکی از بهترین تفریحات دبی در پاییز محسوب می‌شود.

آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیر آب (Dubai aquarium and underwater Zoo)

آکواریوم دبی

با قدم زدن در تونل 48 متری آکواریوم، دریچه‌ای به سوی دنیای زیر آب گشوده می‌شود؛ دنیایی پر از شگفتی و رمز و راز. بیش از 140 گونه از حیوانات آبزی در این آکواریوم زندگی می‌کنند که تنوع بی‌نظیر زندگی در کف اقیانوس را به نمایش می‌گذارند. از کوسه‌های غول‌پیکر و سفره‌ماهی‌های باشکوه گرفته تا ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های زیبا، همه چیز در این آکواریوم شگفت‌انگیز وجود دارد.

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی، عضوی از انجمن جهانی باغ وحش ها و آکواریوم ها (WAZA) است و در زمینه آموزش های زیست محیطی، حفاظت از حیات وحش و تحقیقات زیست محیطی فعالیت می‌کند. در این آکواریوم، می‌توانید از زیست شناسان دریایی و کارکنان آگاه اطلاعات جالبی درباره دنیای زیر آب و ساکنان  آن بیاموزید.

در نمایشگاه‌های تعاملی این باغ وحش، با سه منطقه زیست‌محیطی جنگل بارانی، ساحل صخره‌ای و اقیانوس آشنا خواهید شد و اطلاعات جالبی درباره حیوانات دریایی مختلف که در آن‌ها زندگی می‌کنند، به دست خواهید آورد. سوار بر قایقی با کف شیشه‌ای، به صدها گونه از این حیوانات شگفت‌انگیز نزدیک شوید و دنیای زیر آب را از زاویه‌ای دیگر تماشا کنید. اگر به دنبال هیجان هستید، می‌توانید تجربه غواصی در کنار کوسه‌ها را امتحان کنید و با این موجودات باشکوه روبرو شوید. علاوه بر این، امکان دریافت گواهینامه کامل غواصی با کمک مربیان PADI نیز در این باغ وحش فراهم است.

اگر به دنبال تفریحات دبی هستید، آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی را از دست ندهید. بدون شک خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از این سفر تفریحی دبی برای شما رقم خواهد خورد و بارها و بارها برای کشف تجربیات جدید به این مکان باز خواهید گشت.

قلعه الفهیدی (Al Fahidi Fort)

قلعه الفهیدی

موزه دبی با دیوارهای رنگارنگ و نمایشگاه‌های تاریخی روشنگر، دریچه‌ای به سوی گذشته این شهر پرجنب‌وجوش می‌گشاید. این موزه که در قلعه الفهیدی قرار دارد، قدیمی‌ترین بنای موجود در شهر است و برای تجربه‌ای عمیق از دبی قدیم، بازدید از آن ضروری است. قلعه الفهیدی در سال 1787 ساخته شد و در طول تاریخ خود کاربری‌های مختلفی از جمله پایگاه پادشاه، اقامتگاه مستحکم، زرادخانه سلاح و زندان را داشته است. این قلعه در زمان سلطنت شیخ راشد بن سعید آل مکتوم بازسازی و به موزه تبدیل شد.

در سال 1971، همزمان با تشکیل امارات متحده عربی، قلعه الفهیدی به عنوان موزه دبی بازگشایی شد. این موزه با نمایش تاریخ و میراث اصیل دبی، نگاهی اجمالی به زندگی روزمره مردم امارات قبل از کشف نفت دارد. گالری‌های موزه دبی، خانه‌های تاریخی عربی، مساجد، بازارها و مزارع خرما را بازسازی می‌کنند. همچنین، صحنه‌هایی از زندگی در صحرا و دنیای زیر آب نیز در این موزه به تصویر کشیده شده‌اند.

بندر دبی کریک (Dubai Creek)

Dubai Creek، به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی تفریحات دبی، مقصدی محبوب برای گردشگران و تفریح‌جویان است. این منطقه، گویی تکه‌ای از بهشت بر روی زمین است که آرامش و سکوت را به شما هدیه می‌دهد. در اینجا می‌توانید غرق در زیبایی طبیعت شوید، لذت یک پیاده‌روی روی تفرجگاه ساحلی را تجربه کنید و خاطرات فراموش‌نشدنی را برای خود بسازید.

بندر نهر دبی، مرواریدی در قلب شهر دبی است که تاریخ و مدرنیته را به هم پیوند می‌دهد. دسترسی آسان به این بندر از طریق مرکز شهر دبی و خلیج تجاری، آن را به محلی جذاب برای بازدیدکنندگان و گردشگران تبدیل کرده است.

نتیجه گیری

دبی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای گردشگری و مهاجرت تبدیل شده است. آشنایی با تفریحات و مراکز تفریحی این شهر، می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی سفری دلپذیرتر در کنار خانواده و دوستان کمک کند. شرکت مسافربری و توریستی bododubai با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه خدمات سفر به دبی، می‌تواند شما را در انتخاب بهترین تور و رزرو هتل و بلیط هواپیما یاری کند.

فهرست موضوعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *