دبی، شهر آسمان‌خراش‌ها، مراکز خرید مجلل و لوکس، و البته تفریحات شبانه‌ی بی‌نظیر، مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال سفری پرماجرا و خاطره‌انگیز هستند.

شب‌های دبی؛ جایی که هیجان هیچ‌وقت تمام نمی‌شود! معرفی 13 تا از بهترین تفریحات دبی در شب

13 تا از بهترین تفریحات دبی در شب

دبی، شهر آسمان‌خراش‌ها، مراکز خرید مجلل و لوکس، و البته تفریحات شبانه‌ی بی‌نظیر، مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال سفری پرماجرا و خاطره‌انگیز هستند.

درست زمانی که خورشید غروب می‌کند و تاریکی شب شهر را فرا می‌گیرد، گویی دبی جامه‌ای دیگر بر تن می‌کند و شور و هیجانی وصف‌ناپذیر در خیابان‌ها و کوچه‌هایش جاری می‌شود. از برج خلیفه که با نورپردازی‌های خیره‌کننده‌اش در آسمان می‌درخشد تا کلوپ‌های شبانه‌ی پرشور و هیجان‌انگیز، رستوران‌های لوکس با چشم‌اندازهای بی‌نظیر و سواحل زیبا که در شب غرق در نور می‌شوند، هر آنچه که برای یک شبگردی به یادماندنی نیاز دارید در دبی پیدا خواهید کرد.

تماشای آب­نمای برج خلیفه

The Dubai Fountain

بی شک یکی از رمانتیک­ترین تفریحات دبی در شب،­ خیره­ شدن به آب­نمای 275 متری این شهر است که در کنار گوش دادن به کالکشنی از موسیقی کلاسیک و عربی و موسیقی معاصر، نمایی بی­نظیر از شب ارائه می­کند؛ آب­نمایی که بر روی دریاچه 30 هکتاری برج خلیفه قرار دارد. آب­نمای دبی بزرگ­ترین آب­نمای موزیکال جهان است و با 6600 لامپ تزئین شده­ است.

علاوه بر این این تفریح جز بهترین تفریحات دبی در پاییز نیز به شمار می‌رود پس اگر قصد سفر به دبی را در فصل زیبای پاییز دارید برج خلیفه را از دست ندهید.

رصد آسمان از برج خلیفه

طبقه 148 برج خلیفه، جایی که بلندترین سکوی رصد در فضای باز جهان در ارتفاع 555 متری واقع شده­است، یکی از بهترین جواب­ها به این سوال است که بهترین تفریح شب در دبی چیست؟! خیره شدن به آسمان­خراش­های غرق در نور و جذاب‌ترین مناظر دبی از ارتفاعی که همه چیز در سیطره دید آدمی قرار می­گیرد، خاطره یک شب به یادماندنی را برای همیشه در ذهن انسان حک می­کند.

دهکده جهانی دبی (Global Village Dubai)

global vilage dubai

در این دهکده در کنار لذت­ بردن از غذاهای محلی، می­توانید از بازار محلی و صنایع دستی دبی و جهان عرب دیدن کنید. یکی از بهترین مکان­ها برای تهیه صنایع دستی محلی دبی، قطعا دهکده جهانی دبی است که در فصول مختلف سال میزبان نمایشگاه­ها از ملت­ها و کشورهای دیگر نیز هست. این محموعه تقریبا 90 کشور جهان را در قالب ماکت گرد هم آورده و برای سرگرم­ کردن بازدیدکنندگان، به طور مرتب برنامه­های متنوعی در نظر می­گیرد.

سافاری در صحرای دبی

safari desert night in dubai

از شلوغی شهر فرار کنید و به سکوت شب صحرا پناه ببرید! سافاری شبانه در صحرای دبی یکی از جذاب­ترین تفریحات دبی در شب می­‌باشد. رانندگی زیر نور ستارگان و روشنای مهتاب و در دل صحرایی که به ظاهر بی­انتهاست، لذت دیگری دارد. در آخر بعد از یک رانندگی دلچسب، زیر نور ماه کنار باربیکیو اتراق کنید و از نسیم خنک شب­های صحرا بهره ببرید. همچنین می­توانید شترسواری کنید، روی شن­های صحرا اسکی بروید و یا موتور چهارچرخ سوار شوید. اگر از فضای مدرن و امکانات به روز شهر خسته شدید و به دنبال آرامش کویر هستید، میتونید به دل کویر سفر کنید و سکوت آن لذت ببرید. جهت مشاهده جزئیات تور سافاری دبی و رزرو، اینجا کلیک کنید.

شام در کشتی Marina

تصور کنید که سوار بر کشتی مجلل ماریانا در قلب مارینا دبی هستید. با غروب آفتاب، چراغ‌های شهر روشن می‌شوند و انعکاس آن‌ها در آب، منظره‌ای بی‌نظیر خلق می‌کند. نسیم خنک بر موهایتان می‌وزد و بوی دل‌انگیز غذاهای دریایی از آشپزخانه به مشام می‌رسد.

شام شما با مجموعه‌ای از پیش‌غذاهای لذیذ آغاز می‌شود. می‌توانید از بین مزه‌های عربی و مدیترانه‌ای یکی را انتخاب کنید. برای غذای اصلی، ماهی تازه صید شده روز یا استیک‌های آبدار را امتحان کنید و برای دسر، حتماً از شیرینی‌های عربی و قهوه غلیظ لذت ببرید.

در حین صرف غذا، از موسیقی زنده و سرگرمی‌های شبانه لذت ببرید. می‌توانید با دیگر مهمانان گپ بزنید یا به سادگی از چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید. شام در کشتی ماریانا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از غذا، سرگرمی و چشم‌اندازهای دیدنی دبی است. این، یک شب عالی برای زوج‌های رمانتیک، خانواده‌ها یا گروهی از دوستان است که می‌خواهند شبی به یاد ماندنی را باهم رقم بزنند. برای رزرو سیتی تور نرمال با کشتی و کسب اطلاعات بیشتر، کلیک کنید.

باغ درخشان یا سرزمین درخشان دبی Dubai Garden Glow

Dubai Garden Glow in dubai

Dubai Garden Glow در سال 2015 به سرعت به یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران تبدیل شد؛ چرا که یکی از جذاب­ترین مکان­ها برای کودکان همین­جاست. شعار معروف این باغ، هنر در روز و تابش در شب است؛ باغی که با داشتن چهار بخش پارک نور، پارک دایناسور، شب­های جادویی و پارک یخی، به مقصد سرگرم­کننده­ای برای کودکان تبدیل شده­است. حیرت‌زده می­شوید اگر بدانید این پارک بی­نظیر و مدرن با مواد بازیافتی ساخته شده و پانصد هنرمند از سراسر جهان برای ساخت آن وقت صرف کرده­اند. جالب است بدانید که حتی انرژی روشنایی این پارک نیز از مواد بازیافتی تامین می­شود.

پیست اسکی دبی مال

Ski Dubai in dubai mall

سرزمین اسکی واقع در دبی مال، یکی از بزرگ­ترین مراکز خرید جهان، با مساحتی بیش از 22 هزار متر مربع، محل خوبی برای یادگیری اسکی­می‌باشد. این فضا به قدری بزرگ است که شما از یاد خواهید برد در گرمای تابستان، در یکی از گرم­ترین شهرهای جهان و در یک پارک سرپوشیده به سر می­برید! شما در پیست اسکی می­توانید همراه با کودکان خود از سور­تمه ­سواری لذت ببرید، اسکی کنید و به تماشای راهپیمایی پنگوئن­های بازیگوشی بنشینید که با گونه­های مختلف از سراسر جهان گرد هم جمع شده­اند.

شهربازی سرپوشیده IMG

IMG Worlds of Adventure2 in dubai

IMG Worlds of Adventure شهربازی­ای برای ماجراجویی­ بر اساس تم­های مختلف از جمله شخصیت­های محبوب مارول است. شخصیت­هایی نظیر مرد عنکبوتی، بت­من،سوپرمن و … در این مجموعه حضور دارند. بی­شک یکی از بهترین تفریحات دبی در شب همین شهربازی است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که براساس نظرات ثبت شده کاربران، بیشتر تفریحات آن برای کودکان در نظر گرفته­شده­است.

اسکیپ روم یا اتاق فرار Deep Dark

اتاق فرار همیشه یکی از بهترین انتخاب­ها برای گذراندن یک شب دلنشین همراه با دوستان است اما این اتاق فرار از آنچه فکر می­کنید بزرگ­تر و ترسناک­تر است. ویلای فرار deep dark  یک ویلای بزرگ است با تم ارواح و اجنه که شما و تیمتان برای پیروز شدن، بعد از این­که تا سر حد مرگ ترسیدید، باید از آن خارج شوید. اگر اهل ماجراجویی هستید این گزینه را به‌خاطر بسپارید اما به یاد داشته باشید بعد از این تجربه دیگر هرگز مثل قبل نخواهید شد!

پارک واقعیت مجازی VR دبی

park vr in dubai

پارک واقعیت مجازی واقع در مرکز خرید دبی جزو بهترین تفریحات دبی در شب محسوب می‌شود. پارک واقعیت مجازی دنیایی فراگیر از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویی‌های مجازی را برای شما به ارمغان می‌آورد. با قدم گذاشتن در این پارک، مرزهای واقعیت را پشت سر می‌گذارید و به دنیایی از تخیل و شگفتی وارد می‌شوید.

پارک واقعیت مجازی دبی برای افراد در هر سنی و با هر سلیقه‌ای جذاب است. چه به دنبال هیجان و آدرنالین باشید و چه به دنبال تجربه‌ای سرگرم‌کننده و خانوادگی، در این پارک حتماً چیزی برای شما پیدا خواهد شد. علاوه بر بازی‌ها، می‌توانید از امکانات دیگری مانند کافی‌شاپ و رستوران نیز استفاده کنید.

اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد و فراموش‌نشدنی در دبی هستید، پارک واقعیت مجازی دبی را حتماً در برنامه خود قرار دهید.

اتوبوس گردی همراه با BIG BUS

big bus tour

سوار اتوبوس‌های دو طبقه‌ رو باز BIG BUS بشید و خودتون رو برای سفری هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز در قلب این شهر مدرن و پر زرق و برق آماده کنید. با این اتوبوس‌ها می‌تونید به راحتی در تمام نقاط دیدنی دبی بچرخید و از تماشای برج خلیفه، نخل جمیرا، بازارهای سنتی و جاذبه‌های گردشگری دیگه لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر از تورهای گشت شهری دبی (سیتی تورهای دبی) کلیک کنید.

اتوبوس‌های BIG BUS در دو مسیر مجزا به گشت و گذار در شهر می‌پردازند و در ایستگاه‌های مختلفی توقف می‌کنند. شما می‌توانید در هر ایستگاهی که خواستید پیاده شوید، از جاذبه‌های گردشگری آن منطقه دیدن کنید و بعد، با اتوبوس بعدی به مسیر خود ادامه دهید. در طول مسیر، گیِدهای صوتی به زبان‌های مختلف اطلاعات جالبی در مورد تاریخ، فرهنگ و مکان‌های دیدنی دبی به شما ارائه می‌دهند.

اپرای دبی

تصور کنید که در قلب تلاطم و زرق و برق دبی، به مکانی مجلل و باشکوه قدم می‌گذارید؛ گویی قصری از هزار و یک شب در مقابل چشمانتان جان گرفته است. این همان اپرای دبی است؛ نگینی درخشان در دنیای هنر و فرهنگ.

حضور در این فضا، بی­شک یکی از بهترین تفریحات دبی در شب است؛ تلفیقی از هنر، زیبایی، شکوه و عظمت که تا اعماق وجودتان نفوذ می‌کند و خاطره‌ای خوش در ذهن شما به یادگار می‌گذارد. فرقی نمی‌کند که اهل هنر باشید یا نه، اپرای دبی دریچه‌ای به سوی دنیایی جدید را به روی شما می‌گشاید؛ دنیایی سرشار از زیبایی، احساس و شگفتی که هرگز از آن سیر نخواهید شد.

غواصی در deep dive

dive deep duabi

تصور کنید در اعماق 60 متری زمین، در بزرگترین استخر شناور جهان غوطه‌ور می‌شوید؛ جایی که آبی زلال احاطه‌تان کرده و سکوت مطلق حاکم است. این فقط یک رؤیا نیست؛ بلکه تجربه غواصی در دیپ دبی، عمیق‌ترین استخر غواصی دنیا به حساب می‌آید که در قلب امارات متحده عربی واقع شده است.

در دیپ دبی، فرقی نمی‌کند که غواص حرفه‌ای باشید یا مبتدی؛ چرا که می‌توانید در سطوح مختلف به کاوش در این دنیای شگفت‌انگیز بپردازید. مربیان مجرب در کنار شما خواهند بود تا امنیت و آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

نورپردازی‌های خاص و مهارتی که در طراحی این استخر به کار رفته، حس و حالی رویایی و اسرارآمیز به فضا می‌بخشد و غواصی در دیپ دبی را به تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند. فرصتی را برای خود رقم بزنید تا در اعماق دیپ دبی غوطه‌ور و در دنیایی از شگفتی‌ها و زیبایی‌ها غرق شوید.

یوگا زیر نور مهتاب

yoga at night in dubai

یوگا زیر نور نقره‌ای مهتاب، می‌تواند تجربه‌ای فراتر از حد تصور باشد. تصور کنید که در سکوت شب و به دور از هیاهوی روز، حرکات یوگا را انجام می‌دهید و در عین حال، آسمان پرستاره را نظاره می‌کنید.

در بسیاری از باشگاه‌های دبی، کلاس‌های یوگا در شب برگزار می‌شود. این کلاس‌ها اغلب در فضای باز مانند پشت بام یا باغ برگزار می‌شوند تا از نسیم خنک شب و منظره زیبای شهر لذت ببرید.

اگر به دنبال راهی برای رهایی از استرس و تجربه یوگا به روشی متفاوت هستید، یوگا در شب را امتحان کنید که جزو بهترین تفریحات دبی در شب محسوب می‌شود.

آکواریوم دبی مال

Dubai Mall Aquarium

آکواریوم دبی که در مرکز خرید دبی مال واقع شده است، یکی از بزرگترین آکواریوم‌های معلق در جهان است و با بیش از 33,000 جانور دریایی، مجموعه‌ای بسیار متنوع از موجودات آبزی را به نمایش می‌گذارد.

بازدیدکنندگان می‌توانند در تونل شیشه‌ای زیر آب قدم بزنند و از نزدیک شاهد شنا کردن کوسه‌ها، سفره‌ماهی‌ها، شاه‌ماهی‌ها و انواع ماهی‌های رنگارنگ باشند. همچنین می‌توانید با غواصان حاضر در مخزن ملاقات کنید و یا در فعالیت‌های تعاملی مانند غذا دادن به کپورماهی‌ها شرکت کنید. 

علاوه بر این، باغ وحش زیر آب دبی خانه‌ پنگوئن‌ها، سمورهای دریایی، سوسمارها، مارها و انواع بی‌مهرگان است که آکواریوم دبی را به مکانی بسیار جذاب و دیدنی برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به دنیای زیر آب تبدیل کرده است. 

رصدخانه السادیم  (Al Sadeem Observatory)

Al Sadeem Observatory

در شب‌های دبی می­توان به تماشای جاذبه­های طبیعی خود شب نشست! یک رصدخانه با امکانات مدرن، جایی­ست که می­تواند یک شب زیبا و کامل را برای ما خلق کند. اگر هنوز در مورد این­ که شب خود را در دبی چگونه بگذرانید، به نتیجه­ای نرسیدید، پیشنهاد می­کنیم این گزینه را در نظر بگیرید. رصدخانه السادیم که در سال 2016 افتتاح شد، برنامه­های ویژه و جذابی دارد که از جمله آن‌ می­توان به آتش­هایی که بازدیدکنندگان را گرد هم می­آورد تا دست جمعی به تماشای آسمان شب بنشینند.

تور هلیکوپتر در شب

Helicopter night dubai

تصور کنید بر فراز شهر دبی با هلیکوپتر پرواز می‌کنید؛ جایی که آسمان‌خراش‌های مدرن و جاذبه‌های لوکس با سواحل آفتابی و بیابان‌های پهناور هم‌نشین شده‌اند.

در تور هلیکوپتر دبی، چشم‌اندازهای نفس‌گیر در انتظار شماست. بر فراز برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان، پرواز کنید و عظمت آن را از نمای نزدیک ببینید. بر فراز جزایر پالم پرواز کنید و این شاهکار مهندسی را که به شکل درخت نخل ساخته شده، تحسین کنید. نوار ساحلی دبی و هتل برج العرب نمادین را از بالا تماشا کنید. در طول پرواز، راهنمای تور اطلاعات جالبی در مورد مکان‌هایی که از آن‌ها عبور می‌کنید، ارائه می‌دهد.

هلیکوپتر سواری در دبی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است که به شما امکان می‌دهد این شهر شگفت‌انگیز را از منظری منحصربه‌فرد ببینید.

سخن پایانی

قبل از سفر به هر شهری، بهتر است لیستی از کارهایی که می­خواهید انجام دهید، مناظری که می­خواهید ببینید و مکان­هایی که می­خواهید از آن­ها بازدید کنید را تهیه کنیم. خصوصا اگر آن شهر، همانند دبی، تفریحات گوناگون و متنوعی داشته باشد و برای هر گردشگری با هر ذائقه­ای، تفریحی در نظر گرفته­باشد. مسافرت، زمانی برای فراغت از زندگی روتین و برنامه­ریزی­شده همیشگی­ست؛ زمانی که لازم نیست هر شب راس یک ساعت مشخص به رخت­خواب بروید و می­توانید تا پاسی از شب به خوش­گذرانی بپردازید در نتیجه اطلاع از تفریحات شبانه شهر مقصد می­تواند کیفیت سفر ما را ایجاد.

فهرست موضوعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *